Že to není vůbec složité a jde to? Ano, jistě že ano. Zářným příkladem je Základní škola a Mateřské škola Pražská ve Znojmě. Před čtyřmi lety sem nastoupil po absolvování a půlroční praxi z Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích učitel Karel Koch.
Co by učitel polytechnického vzdělávání – IT a technických prací a po zkušenostech s projektem se žáky základních škol mu vedení školy vyšlo vstříc a zavedli výuku 3D CAD SOLIDWORKS. První pracovní krůčky probíhaly se žáky druhého stupně.
Vyřešit musel ne jeden “problém”: Samotné děti nechtěly sedět jen u PC, chtěly práci “rukama”. Bylo tedy na učiteli jak dokáže zakomponovat CADy a výrobu do výuky.
Dnes do výuky Karel Koch zařazuje nové a nové příklady, jako je třeba Cinknutá kostka nebo Da Vinciho most tak, že k matematice a fyzice se přidá i dějepis nebo i přírodopis.
Samozřejmě, že se společně s dětmi na začátku školního roku potýkají s představivostí, chybami z matematiky, ale i s fyzikou, ale Karel Koch dokáže děti motivovat a vést coby malé konstruktéry, přes technologii až k výrobě. Děti si vyzkoušejí různé profese a různá povolání, získají i svou pílí kopu nových vědomostí. A mimo to se jim zlepší představivost a dokážou být parťáky, když se někomu z nich nedaří. Žádná nuda. Baví je to!
Brzičko už jim přibude i 3D tiskárna.
A jak jsou na tom děti ve škole u vás? Přidáte se?
autor: MG